Hah ! Nak komen la sikit. Korang pernah pergi sembahyang kat mini-Surau kat Mall yang besar? Huh ! Selesa tak solat kat situ ? Well, at my place. 100% tak selesa. Dulu mase kerja part-time dalam mall tu, memang tak pernah khusyuk la solat aku. Bau toksah cakap la. Macam-macam bau korang leyh "experience". Masalah tambah lagi dengan bos aku (Chinese), "Saya bagi masa untuk awak sembahyang 15minit je. Seminit lewat awak kena ganti waktu kerja 20minit!!!" What the FAKROL kan ? Hurm, terpakse la berlari2 naik tingkat atas. Nak amek wuduk lagi, nak kena bukak tudung lagi, haih mane la sempat. Sempat buat yang mana wajib jela. Tempat sembahyang yang disediakan tu plak, mak aih. Tak taw cmne nk xplain. Memang sempit giler. Lagi2 kalo time Maghrib ! Memag ramai/sumak sumak ore la. Nak kejar mase lagi. Aiyoyo. Mane la sempat. Bangunan bukan main gah, tapi nak perluaskan sikit ruang tuk surau tu pon kedekut. Renovate la sikit Dato'/Encik or whatever la sape2 yang berkenaan. *maroh ni maroh*
Ok dah dah pasai tu. Sekarang nk share benda yang lebih bagus. Entry kali ni, Rudy nak share bout....
"THE SUPER CRAZY SLIM BUILDINGS IN THE WORLD !"
Chengju, South Korea
From the inside. Sempit gile ! Arrrgghh!!
 |
| Ebisu, Tokyo |
 |
| Paris, France |
 |
| in Brazil |
kat Malaysia bangunan tinggi, halus, leper cenggini takde kot. (ye ke? Shaye pom x pashti)
tp kalo tandas sempit ada la kan ?
:)
No comments:
Post a Comment