03 March 2011

Debaran Cinta Pertama

Tiap-tiap pagi balik dari umah, nampak budak-budak skolah, lelaki perempuan jalan seiringan. Ketawa riang. Bestnya. Rindu rasanya nak pakai baju skolah. Hah. Adik kat umah ni pulak tiap-tiap hari cite sal suasana sekolah die. Perghhh ! Jeles seyh. Mau pulang ke sekolah :)

Time kat skola dulu, Rudy suke tgk stail rambut bebudak laki. Ada nampak cool, ade yang selekeh, ade yang nampak nerd, kiut and macam-macam lah. Mula-mula jejak kaki ke sekolah campuran ni, rase berdebar-debar pon ade. Dulu sekolah seme pompuan. Ni campur ngan laki, memang gabra lorh. Lagi-lagi sekelas ngan bebudak laki yang agak nakal. Awal tahun persekolahan, memang biase la. Malu-malu. Hahaha. Uniform sekolah - semua ikut peraturan, memang perfek lah. Beg sekolah berat nak mati pon ok je. Semua homework gerenti siap, buku-buku sekolah pon tak pernah tertinggal or buat-buat tertinggal. Cam best student je gayanya. Kalo I stay ngan attitude cam tu, agaknya da jadi DOCTOR kot sekarang ni. Huhuhu. 

***

Ok, coretan kali ni, bukan nak cite or nak buruk kan diri sape2. Bukan nak citer sal skolah, TP nak tanya korang. Korang still ingat tak perasaan "CINTA" pertama anda ? Macam mane ea rase tibe-tibe ter-SUKA @ ter-CINTA kat seseorang ??

Masih ingat tak macam mane perasaan itu ?

Korang mesti pernah terjatuh hati/minat/suka kat seseorang kat sekolah dulu kan ? Korang still ingat die tak ? Or die da jadi milik korang hingga ke saat ni ? 


Oh my pretty-pretty boy

Haa. Muka-muka camni la yang ngetop kat skolah. Muka kiut + comei + babyface gitu. Tak pon yang nampak cam budak nakal tapi ensem. Or mybe jugak korang suke laki yang baik-baik-baik sangat. Cakap pon sopan, tak pernah berkasar ngan perempuan. 
Honestly, Rudy pernah suka sorang budak laki lam kelas Rudy. (syhhh tak bole state la name die, naty kene marah ngan gf die kang) Tapi ter-ber-cinta kemonyetan ngan budak laki muka cam yang tengah tu. Huhuhu. 


Urm, yang macam ni cam ne plak ?

Kalo muke yang cam ni kurang sikit marketnye. Sebab dorang terlalu nakal, selalu buat kacau. Nak cakap ngan dorang pon takot seyh. Ade gak yang terlalu pendiam. Macam tak de keyakinan diri nak berdepan ngan kite semua. Selalu duk kat meja die je. Ade ugok budak laki gitu. Mesti korang tak pernah or terlintas pon nak minat dorang kan ? Well, me too.

Saya suka awak. *blushing*

Masih ingat tak camne korang mule-mule kenal die ? Tima korang curi-curi tengok muke die ? Kalo si die pencuri hati lam kelas lain, korang sanggup je pergi berulang-alik ke tandas semata-mata nak jeling-jeling tengok muka die. Bila si pencuri hati pandang korang, jantung rase nak tercabot kan ? Kawan kat sebeloh sebok duk bercerita itu ini, tapi mate, otak, hati, jantung semuanye alih kat die. Senyum-senyum malu. Ingat tak semua tu ? Makin hari makin bersemangat nak ke sekolah sebab tak sabar-sabar nak jumpe si pencuri hati. Pakaian mesti selalu kemas, kan ? Lam kepala terbyang-bayang muka si dia. Tahap imaginasi pon tinggi, mula la imagine itu ini. Betol tak ? Bile befday die, korang la orang paling excited nak beri hadioh kat si die. Tersengih-sengih cam kerang hanyir. Tapi, semua tu tak semestinya kekal. Perasaan cemburu kalo tak di kawal akan jadi makin parah. Ada antara pasangan yang masih kekal hingga ke hari ini. Dan yang bahagia hingga ke jinjang pelamin. Dan tak semua pasangan bernasib sebaik itu, kan ? 

Pesanan ringkas untuk kawan-kawan,
Yang keseorangan tu, jangan la bersedih ea. Satu hari nanti orang yang korang nanti-nantikan pasti akan tiba. 
Yang tengah bahagia cam duk picnic kat taman bunga, moga korang sentiasa bahagia ya ? :)
Dan, untuk korang in mood bergaduh ngan pasangan tu, cepat-cepat lah bincang. Jangan pendam lama-lama. Menyakitkan diri sendiri je taw ? ;P
Last sekali, kalo ade yang korang berkenan di hati, cepat lah kejar die,bagitaw die cepat-cepat. Tak kesa  la kalo die rijek kite. At least kita tahu yang sebenar2nya dari duk syok sendiri lame-lame. Lebih baik korang menyesal bagitaw dari korang menyesal sebab tak pernah bagitaw pape. (^^)


***

2 comments:

Ainee Sulaiman said...

bdk laki yg tgh 2 mcm familiar je kn? hahahahaah..
adehh..tp siesly sweet bila ingt blk saat 2. tp jd pedih bila kenang ms skg. tp btol..cinta monyet xkn kekal. xde waranti yg cinta akn kekal smpai akhir hayat.

Rudiey_Sepet said...

ya. that's rite :) hehehe. ntah la. time lukis tu tibe2 muke pokok menerjah :) cewaaahh.
opfully, ainee pom akan jumpe cinta senjati :)