17 July 2011

Nasihat Bonda

Bah bah bah. Selalu kena pot pet pot pet ngan mama pasai ni. Tapi bile mama tak de n jauh dengan aku, tibe2 aku teringat semua nasihat2 die. (rinduuuuuuu manyak sama mama oooo)....sob sob :'(

Nak taw mama aku asyik cakap pasai ape ??

1 - BOIFREN
2- SUAMI

HAAAAAA??!!!! aiyoyoyo. Fenim fenim.


Entry kali ni, aku nak share ape yang mama aku duk kalut sangat tuh. hehehe

1 - Kalo Along nak cari boifren, cari boifren yang nakal. Cari boifren yang sememangnya "jahat". Jangan cari yang baik sangat. Coz yang nampak baik tu tak semstinya baik kan ? Jahat ni maksudnya, jangan lah cari yang terlalu sempurna, janganlah cari boifren yang terlalu baik, yang sedang-sedang aja. Yang ada kebaikan dan keburukan :)

2 - FIRST DATE. Yang ni best. Mama cakap,  first date - sape yang belanja sape?? Kalo si perempuan yang kena spend duet lebih tuk laki, mama cakap, blah cepat2!! HAHA. JANGAN LAYAN TERUS LELAKI MACAM TU. (tapi jangan slalu harapkan duet bf kamu aje. kadang2 tak slah kita berbelanja untuk dia )

3 -  KUKU DAN GIGI. Lelaki yang bersih, kuku dorang jugak bersih. Ini fakta :) Lagi satu, giginya - Gigi yang sempurna membuat senyuman seseorang itu cukup menawan kan ? HAHA

4 - Bila dah kahwin nanti, kalu gado ngan suami jangan sesekali tidur berasingan. Dan jangan bawak diri ke umah mama plak taw ? Kamu selesaikanlah sendiri masalah kamu berdua nanti.

5 - "Along carilah lelaki yang boleh terima kita seadanya. Lelaki yang tidak memaksa kita tuk menjadi sesempurna yang dia mahu. " Maksud mama, kalo korang terpaksa berkorban untuk sesuatu yang tidak logik tuk sorang lelaki, itu TIDAK PERLU. Lagi-lagi yang tak diterima dek akal.

6 - Bila dah jadi seorang isteri, kamu kena ikut kata suami taw. Tapi zaman sekarang ni, jangan sampai kamu jadi lurus bendul plak. Kita juga berhak bersuara.

7 - Lagi satu, mama slalu bebel kat aku bile kiotrang wat kerja kat dapur. Ngeh3. PERUT SUAMI YANG BUNCIT ITU ADA RAHSIA TERSIRAT. :) Korang paham kan ape maksod mama aku ?

8 - Bila kamu dah bergelar seorang ibu. Ini pesanan paling power. "BILA KORANG BUSY DENGAN KERJA AND TAK SEMPAT NAK URUSKAN ANAK...INGAT !!!! JANGAN SESEKALI MAI LETOK ANOK KAT UMAH MAMA DEYHHH. MAMA BUKAN BABYSITTER KAMU !! INGAT TU !!! (haha, blom pape lagi mama aku dah pesan. haiiihhh....)

So, mama korang pesan ape ? Seoarang ibu semestinya mahu melihat anaknya hidup bahagia bersama pasangan mereka. Kalo sesebuah hubungan itu tidak direstui oleh orang tua kita, percayalah. Semua itu pasti bersebab. Mereka telah melalui satu fasa kehidupan dan lebih memahami, lebih mengerti. Pilihlah pasangan yang bisa menyenangkan hati semua pihak, dan tidak melukai hati sesiapa untuk memiliki dia ya ? :) :) :)

No comments: