12 January 2011

Perubahan ?

Salam n holla loly

Nk ckp pe ea ? Hurm, firstly, mmg rase tertekan nk hadapi tahun 2011 ni.
Awal tahun ag da byk masalah yg terpakse Rudy hadapi.
Bukan senang kan tuk kite berubah ? Berubah ni perlukan semangat yg kental, pendirian yg kukuh n kene byk bersabar.
Rudy slow2 berubah dan perbaiki semua salah silap yg tlh Rudy blaja tahun lepas.
Tahun 2010,adalah tahun kesedihan ! Haih. Terlal
u byk kenangan pahit.
Kenapa begitu ea ? Nak salahkan takdir ke ? Nk salah kat sape ?
Tepuk dada tny selera. Haih.
Semua tu bermula dari diri kita sendiri.
Bukan salah org lain. Hurm.
Tahun ni i will turn to 23 in August.
Hurm. Datibe masenye tuk mulakan langkah baru.
Langkah yg penuh dgn keceriaan, langkah yg lebih bijak.
Hopefully, seme impian, harapan, dan azam yg nk ditunaikan pada tahun ni.
Akan tercapai.
Bak kate lecturer Rudy dulu,
"Always aim to the sky, but if u fail, at least u reach the cloud "

So, what is my plan ?
Ahaks. There is a lot of thing i want to do ! A LOT !
Here goes......

<1> Rudy nk lupakan DIA.
DIA yg bernama cinta. Rudy da redha die pergi. THIS IS SERIOUS ! Rudy da xnk taw pasal die. Biarlah die pergi tros n jgn berpaling lagi. Setahun sudah Rudy amek mase tuk diri sendiri. N mase itu, da heal my pain. :) "S" adalah anugerah yg xternilai. He was everything to me. Syukur pada ALLAH, sebab Rudy pernah kenal die. N the most beautiful thing is, i had seen his wonderful smile :). The wonderful smiling face which was pure sincerely from his heart when he said " i love you ".

<2> Rudy nk ubah perangai kebudak2an Rudy ni.
Siyesly, even umo da cukup dewasa ! But, Rudy ni trok taw ? Perangai x matang. Huh ! N this is the reason y si Bonda slalu bengang sama saya. But this time, I'll try. Menjadi seorang gadis yg layak dipanggil sebagai seorang Wanita Dewasa yg Matang. :)

<3> Wear it Rigth :)
WIR ? Yup ! Da tibe masenye kot. Tuk Rudy jaga diri betol2. Covering my body withproper clothes :) As what a MUSLIMAH should be :)

<4> No more larikan diri dari masalah !
Hurm. This is serious ! Ye, Rudy selalu cmtu. Rudy x pernah nk hadapi satu2 masalah tu. N settle it up secare professional. Terok kan ? Bila ade je masalah, I prefer to shut my mouth n ran away ! I diamkan diri sebab I takot nk hadapi KESAKITAN sebuah hakikat ! Hurm, ok. In this matter, yes u cn col me A COWARD. But today, I m DIFFERENT ! Yeah !

<5> Forgiveness
Dato' Fazillah Kamsah ckp, " Sebuah hati yg tenang adalah golongan orang2 yg selalu memaafkan kesilapan orang lain ". Yes. Agreed. Xmo ag simpan dendam. Especially my xbf.Hurm, M**r A**f Z***I. Aku da mfkan ko.

<6> Owez staying close to my frens
Connecting with frens, all my frens. Ya, Rudy byk menyendiri tahun lepas. I pon tataw nape I let myself being such a weirdo ! I let myself drown in pain made my life like living in the hell ! Being a pessimistic. Huh ! Dat was horrible ! Now, I m awake. N Rudy da xnk pk da seme kisah2 sedih. I HAVE MOVED OUT FROM THE CASTLE OF MISERY ! :)

<7> Others
Hurm, what else huh ? Huhu. Banyakkkkk !! As usual la, pasang angan2 tggi, nk score tggi lam final papers. Nk kurus lagi lah. Nak susut ag another 5kg. Huhu. Then, ape lagi ea? Should i let sum1 special in my life now ? Hurm. Sal ni Im not sure. Its too sensitive to talk about. Coz bagi Rudy, CINTA tu akan datang sendiri bila da tiba masenye. Yes, Rudy selesa single. But smtimes, rase sunyi tu mmg la ade. As human being, I do really need somebody to love, to share. Tapi ntah la. Mybe the time hasnt shown up yet. Biarlah mase menentukan :) Now, dalam kepale Rudy yg x cukup rehat ni. Rudy just nampak jalan WHO I WANT TO BE after my graduation. And I m vry sure jalan yg Rudy pilih:).


No comments: